Sunday 10 June 2007

Osamelosť

Cez maturitný týždeň to bol obyčajný nervák. Kedysi to bolo tak, že ste sa dozvedeli, v ktorý deň maturujete, vy ste prišli, zmaturovali ste a mali ste pokoj. A teraz? Z jedného maturujete v pondelok, nervy máte vytečené, idete od zeleného stola a môžete ísť kam len chcete. No nezabudnite zase prísť v stredu ráno. To budete maturovať z angličtiny. Môžte sa dovtedy uvoľniť? Ani nápad! Veď zase sa treba učiť, predstavujete si, ako to bude na angline, telefonujete s ostatnými, čo to už majú, niečo vám radia, pýtajú sa na vaše veci, na iných, na komisiu, na otázky a tak. No aký len môže mať pocit uvoľnenia človek v tejto situácii? Akurát nervy v kýbli, žalúdok v prdeli a prdel v kresle alebo na stoličke a hlavu v tranze, plnú anglických fráz, gramatiky, topic themes, prosto akurát na grcku. A chuť na sex? Veškerá žááádnááá!!! Tak tomu som sa fakt nečudoval, veď to ako pred smrťou asi.


Prišla streda, celý deň som ako blbec držal palce, tŕpol, ako to dopadne. Chcel som ju pozvať len na večeru, potom troška prechádzky a zaviezť ju domov, aby sa mohla ďalej učiť a domaturovať v štvrtok a potom ešte v piatok zo slovenčiny. Zabudla si vraj znova zapnúť mobil. Dozvedel som sa večer o deviatej, keď som už z číreho zúfalstva zavolal ku nim domov. Necítila sa vinná, hádať som sa nechcel, aby som ju nerozčúlil, keď sa má učiť. Vo štvrtok mi zavolala, že pokašľala biológiu, že iste dostane blbú známku a plakala. Stretnúť sa nechcela. Vraj sa musí dať dokopy a učiť sa slovenčinu. Mal som chuť do všetkého praštiť.

Mal som nahovno náladu, zlú náladu, mal som sa chuť opiť, nadával som si, že som stratil hlavu pre mladú kočku, ktorá ... začínal som mať taký blbý pocit, ako keď vás zvnútra začína nahlodávať žiarlivosť. Potom som si navrával zas úplný opak. Nemôžem mať pochybnosti, veď ona je taká sladká. Vždy po mne túžila, veď bola do mňa zbláznená. Ukľudňoval som sa a ani som si neuvedomoval, že ľudia v práci po mne čudne pokukujú. Pri každom zvonení môjho mobilu som sa naň vrhal ako pubertiak a potom som bol ešte otrávenejší. Aj nadržaný som bol, ale to bolo vedľajšie. Hlavná bola tá nasratosť.

Potom konečne zavolala. Ale vraj v škole majú ešte niečo a prísť nemôže a že je veľmi unavená. A zajtra? No zajtra majú poslednú spoločnú akciu ako spolužiaci. Niekam sa ide oslavovať. Musí ísť domov, byť s rodičmi, vyspať sa a potom tá akcia.

-Och, aké to majú dnešné maturantky ťažké. Normálne ju ľutujem. – povedal som svojej kolegyni a kamarátke v jednom s notnou dávkou irónie v hlase. Ona samozrejme bola o všetkom informovaná, posťažoval som sa jej. Snažila sa ma upokojiť a vysvetľovala mi, že všetko, čo mi tá moja povedala, je celkom pravdepodobné a reálne. A ak to nechápem, tak mám hľadať dôvod v svojej hlave a hormónoch. Hľadal som.

Po práci som zavolal Ivanovi, chcel som sa s ním porozprávať, potreboval som si s niekym vypiť. Ivanovi som závidel, ako si to vie dobre zariadiť s babami a ako sa vie medzi tými svojimi háremovými pohybovať a vykrúcať, že mu na to neprídu a aj to, že ho to baví. Ten večer dal prednosť mne pred všetkými babenkami. Sadli sme si do Františkánov a nasávali.

Víno tam bolo trochu krstené, cítil som to. Ale primotali sa k nám také pipky a im vraj chutí. Kua, nasratý som bol jak sviňa. Aj tie boli čerstvé maturantky, aj keď nám najskôr vešali na nos, že sú staršie a študujú na výške. Tak tie tu teraz môžu tráviť čas so mnou a kamošom, a tá moja nie? Alebo tá je teraz v inej krčme a s iným? Do pipiny!

Babenky boli viac ako prítulné. Všimol som si, že tá pri Ivanovi je z neho už nejaká „spotená“ a že keby on kývol, tak ona pôjde. On kývol a ona išla. Na mňa sprisahanecky žmurkol a odskočili si spolu niekam. Ja som sa bavil s tou druhou, aj ona čakala, že budem iniciatívny. A ja som začal byť iniciatívny. Začal som viac nasávať, aby som kompenzoval to slabé víno. A čuduj sa svete, podarilo sa. Sťal som sa, Ivo ma potom taxíkom dopravil domov.

Ráno, cca o desiatej som nepočul zvonenie, a tak si otvorila sama. Hrôza!!! Našla ma spať oblečeného, v topánkach, špinavého a iste zo mňa razilo ako zo suda. Keď som sa prebral, cítil som sa mizerne a trápne, že ma takého vidí. Išla mi uvariť kávu a ja som išiel do sprchy. Bolela ma hlava a celkovo mi nebolo dobre.

Tak aby som to nenaťahoval. Moja kočka mala jednoducho ciťák. Keď sa trochu dala dokopy z tých maturít a oddýchla si, prišla zasa k rozumu a začala uvažovať. Došlo jej, ako sa asi cítim? A v noci vraj mala sen, že som jej bol neverný, sen bol živý a ona to nevydržala a pribehla si ma skontrolovať. Pri praženici som sa začal okamžite zotavovať. A po nej som bol opäť sám sebou, schytil som ju do náručia a oslávili sme tú maturitu. Niekoľkokrát po sebe. Ako sa patrí. Len kyticu som pre ňu nemal, ale nechýbala jej. Kyticu aj inokedy :)

26 comments:

Aventerra said...

Pluto, nestraš ma s dnešnou maturitou. :))) Inak, kolegyňa a kamoška v jednom mala pravdu. Chúďa mladé žieňa, to bola ešte celkom znášanlivá pri tom všetkom. Nieže jej budeš neverný, lebo sa jej to bude určite snívať. .))) Tak ešte párkrát pooslavujte - veď načo len raz - a gratulujem, že to máte konečne za sebou. Prajem všetko pekné v najbližších dňoch, nech Ti to vynahradí ten ,,zlý" týždeň. :)

femma said...

Pluto, videla som, že si bol na mojom blogu /ďakujem za komentár/ a hneď ma napadlo, že isto máš niečo nové - blahoželám k úspešnej maturite. Ani sa nečudujem, že tvoja maturantka bola taká vytočená - veď maturovať na etapy - to musí dať poriadne zabrať. To je ozaj blbý nápad, nechcela by som byť v koži dnešných maturantov. Ešte raz blahoželám!A prajem už len samé pekné dni!

pluto said...

jej aventerka, neslo len o jeden zly tyzden, bolo toho viac.ale je to za nami. teraz su zas prijimacky na vysku. stale asi nieco bude.ved uvidis, aj ty.jasne,oslaavovat treba vzdy ked je dovod a dovody treba hladat stale. ja nebyvam neverny z principu.teda do rozchodu.a to dufam nehrozi :-D a dakujem za zelanie. tebe tiez nech sa dari :-D

pluto said...

ano, bol som u teba, mas tam taky dojak o malom dievcati, kde vsetci okolo asi boli slepi.
Ver mi, ze ani ja by som nechcel byt v ich kozi, veru blby napad!
A dakujem za zelanie :-D aj tebe a pokojny zaver skol.roka a uz konecne skolsku reformu :-D (cital som u ninky vasu diskusiu)

lizardik said...

ty si ma teda natiahol, :-), som rád, že to dopadlo dobre, už som sa chcel zľaknúť, že ťa našla v posteli s tou pipkou,
som rád, že to dobre dopadlo a neprepadni domýšlavosti, niekedy nie sú veci také zlé aké si ich dokážeme predstaviť,
a pozdrav zmaturovanú :-)

Marcus said...

Rozumiem ti, za posledné dva roky som mal doma dve maturantky. Nakoniec som sa z toho skoro scvokol ja sám. Ale pozor niečo podobné sa mi teraz opakuje keď jedna z nich robí každej skúšku na vysokej. Až sa desím keď aj druhá dcéra bude na vysokej.Budem to mať duálne.
Inak súhlasím s tým, že maturita roztiahnútá na tri dni je totálna hlúposť. Želal by som to tým páprdom, ktorí si to takto vymysleli.

I love you said...

tiez som myslel, ze z toho nic ine nevyleze len suk a potom adieu maturantka.som rad, ze to dopadlo takto aj ked si sa pred nou ukazal ako ozrala :=)
ale tento rok to vraj mali lahsie na maturitach ako minule roky(som pocul)

pluto said...

lizardik, vdaka :-D za pozdrav, odovzdam . tej domyslavosti sa tazko brani, ked nemas dost info, ale mas pravdu, treba sa aspon pokusat

pluto said...

marcus, dakujem za comment. 2dcery po sebe maturovali, no tepic :-D

pluto said...

i love you, ano, tento rok mali 4 predmety, ale aj to je dost. ale ja nie som ozrala :-( ona to vie, takze zistila, ze som sa citil biedne, xapes?

Aventerra said...

a čože to chce tá Tvoja študovať, akú výšku? :)

motýľ said...

ahoj Plutak :)) no a ja som rozmyslal, ze co sa Plutak neozyva, na blog nepachne... Ale teba to dobre vzalo..:)) ta laska :)) gratulujem k maturite i ze si sa prebral z bezvedomia :DD

palculienka said...

pluto, tak vàm teda obom gratulujem k " tej maturite", vidno, ze ste maturovali obidvaja :))

illusion said...

tak ti poviem, pluto, ja som maturovala dva dni a keby mi to vsetko nasekali na jeden, tak otrcim kopyta este skor ako vojdem do tej miestnosti. Od maturit neznasam zelenu farbu...!

falosnica said...

ako to tak sledujem,tak tohtoročné matury viac prežívali priatelia, ako samotné maturantky:)vzdávam hold, že si to bez nej prežil, môj drahý bol na mne nalepený stále:)

pluto said...

aventerka,ked ona si davala prihlasky asi na 4 skoly :-D

pluto said...

motyl, palculienka, dakujem.. :-D

pluto said...

ill, viem si predstavit, ze ta zelena
ti vadi, ale dufam, ze z tvaricky ti uz zisla :-DDD a mas pekny rumenec a snedu pokozku.co sa tyka maturovania, na vyske si potom povies, ze zlata maturita proti kdejakej skuske.?-D

pluto said...

falosnica :-D

sun-beam said...
This comment has been removed by the author.
sun-beam said...

a young man in love :-D very nice

mike said...

hadam si az trocha neprimerane reagoval, nezda sa ti teraz? :>)
citalo sa to velmi dobre :>)

Aventerra said...

asi na 4 školy a nie si schopný ich menovať? :D či je to tajné? :)

pluto said...

sun-beam, thank you


mike, teraz uz ano. a vdaka

pluto said...

aventerra,
nie je to ziadne tajomstvo,ale nevedel som, ze na tom moze niekomu zalezat. takze teda
LFUK (asi najviac) potom biochemia dalsia je biologia a myslim ze tam mala aj farmaciu. spokojna? :-D
a co ty? :-D

Mr.Wichtig said...

to je strasne co narobite dnes rozruchov okolo jednej maturity! kedysi nebolo tolko kecov a studenti viac vedeli.teraz sa len keca a keca.
je to o com?