Saturday 19 May 2007

Malý veľký chlap


V pondelok sa začínajú stredoškolákom dôležité chvíle, ale to možno väčšina ľudí vie. Tak si viete predstaviť asi to napätie, ktoré teraz prežívame spolu s mojou malou maturantkou. Teraz sa skoro ani nevídame. Chýba mi. Ale učí sa a ja som tomu rád. Nechcem ju teraz rozptyľovať, len ak bude sama chcieť. Som pripravený a tajne si to želám :-D . Ťažké obdobie. Skončí, keď odmaturuje.

Minulú sobotu som bol pozvaný na obed ku kolegyni ja, a pretože som nemal vyhliadky na stretnutie s mojou maturantkou, prijal som pozvanie. Nebolo to celkom len pozvanie na obed, ale išiel som k nej s odhodlaním pomôcť s nejakými technickými závadami v byte. Prišiel som k nej o jedenástej a tam už všeličo rozvoniavalo.

Prvé, čo som opravil, bol splachovač na wécé. V kúpeľni stačilo len vymeniť tesnenie, horšie to bolo s dverami, ktoré sa ťažko otvárajú, pretože sa zadrhávajú o podlahu. To som teda neopravil, pretože som nemal ako. Skúsim niekedy inokedy, keďže už viem, čo im chýba. Malý syn mojej kolegyne na mňa najprv len opatrne zazeral a postupne okolo mňa opatrne chodil a potom sa osmelil a rečnil a rečnil. Aj kladivo mi podržal :-D pomocník, ale nakoniec sme dvere nechali tak.

Naobedovali sme sa a vytiahol som ich von. Malý chcel ísť do ZOO. Myslel som, že to nebude problém, ale bol. A veľký. Taký som bol ubehaný, ako keby som bol na nejakom treningu. Len som oči vyvaľoval, ako malý vládal, koľko mal energie. Chvíľu bol tu a už ho nebolo, zase ho hľadať a strážiť, aby nezdúchol a nevliezol do nejakej klietky :-D Celkom živo som si uvedomil, ako býva moja kolegyňa zničená, keď sa končí deň. Ten malý je nezmar. Zo ZOO sa mu nechcelo odísť, mal som pocit, ako keby bol na kľúčik a pokazil sa, že funguje ako perpetum mobile. Nakoniec sa jeho mame podarilo uhovoriť ho, lebo mu spomenula, že ujo ho ide odviezť autom.

Doma u nich som skoro odkväcol. Malý mi priniesol pivo z chladničky a ja som mu neodolal. Ani pivu, ani malému . Stále rozprával a pobehoval a ja rád, že sedím. Doobeda na mňa podozrievavo gánil a už podvečer bol so mnou najlepší kamoš. Keď ho večer chcela mama ísť osprchovať, odmietal a kričal, že ho mám sprchovať ja. Kamoška sa cítila trápne, ospravedlňovala sa mi. Šiel som za tým malým svišťom do kúpeľne a opýtal som sa ho, dokedy sa bude hrať na maličkého. Veď veľký chlap sa sprchuje sám, nepotrebuje k tomu ani mamu ani nikoho. Tak mi ukázal, že on veru nie je žiadny krpec. Keď bol hotový, opásal som mu uterák okolo malých bokov a keď vyšiel von z kúpeľne, utekal sa mame pochváliť, že sa sprchoval celkom sám. Kolegyňa na mňa hodila obdivný pohľad. Asi nič nevie o mužskom princípe. Alebo vie? Išiel som utrieť tú mláku okolo vane, ktorú tam urobil ten malý veľký chlap.

Potom sme sa ešte zasmiali, ako sa malému páčilo chodiť opásaný v uteráku a ako nakoniec bleskovo zaspal ako zabitý.
Mal som v sebe veľa nevyslovených otázok ohľadne života mojej kolegyne a novej kamošky. Ale veď sa možno dozviem, keď sa jej bude chcieť hovoriť.

27 comments:

femma said...

prajem tvojej maturantke budúci týždeň veľa šťastia!
...budeš asi skvelým otcom - niekedy v budúcnosti!:-)))

pluto said...

femma, dakujem aj za nu :-D
:-D hm, to som sam zvedavy akym otcom raz budem ? :-D

motýľ said...

wau, ty to teda valcis na vsetkych frontoch :) A nechcu si ta adoptovat? :) Pozdravuj si mladuchu, ze nech sa jej buduci tyzden zadari :)))

martinelle said...

to mi pripomina, ze hes od pc a bez sa ucit, aj tebe o tyzden zacina dolezite stredoskolske obdobie...:(

Aventerra said...

ja som tu nedala komentár? uff. výmyselník malý. mohla by sa aj jeho mama rozrozprávať, iste by jej to helplo. hlavne, ak ju vypočuješ ty. :D

kivi said...

tak ten maly bol borec :-)
taky pekny clanok to bol, ze som si ho precitala viac krat. vsetko sa mi tam pacilo dokonca i tvoja neuspesna oprava dvier a ako ti maly podrzal kladivo :-) fakt pekne

lizardik said...

tažké sú učebné chvíle, :-), tiež to teraz prežívam s milovanou, ale už len jedna štátnica a začne normálny vzťah :-D,
dobrý článok,
maj sa fajn

sas said...

caf, havo... no ako maturujete? dufam, ze sa jej dari...
aj mne drzte palce - stvrtok, bleee..
uz mam toho po krk :(

pluto said...

motyl: tak vidis ake ja mam dobre srdce :-D maly by ma chcel, uz to aj povedal:-D
kolegyna mala cerven az v usiach :-D
Dakujem, poviem, este jej chyba slovencina, ale to uz zvladne ne ?:-D

pluto said...

slecna: tak to mas najvyssi cas :-D nech sa zadari

pluto said...

aventerra, ty kotuha mala :-D vari sa ti zaziadalo nejakych klebietok? prave mi napadlo, ze ja o tebe neviem vobec nic. basne v inotajoch a to je vsetko :-D co keby si tak napisala aj ty nieco o svojom svete?:-D

pluto said...

kivi, dakujem :-D ten maly je fakt cislo :-D

pluto said...

lizardik: dakujem, tak napred jej, vela stastia a potom vam obom spolocne :-D

pluto said...

sas, srdiecko, celkom sa jej dari, mala si pravdu.a tusim sa fakt na to hodis :-D
vo stvrtok tusim ani nebudem pracovat len palce drzat vam obom :-D cmuk

martinelle said...

dakujem pluto za prianie zadarenia :) aj cez teba prajem nech sa jej zadari a aj tebe nech sa dari s nou :)

Aventerra said...

pluto, len si povedz ci do mailu alebo na blog a bude. :)

I love you said...

pěkne, pěkne :>) plutarchos :>)

ninka said...

aoj, plut :-D
co to za zmeny v tvojom zivote? :-D
ohlas sa mi :-D

palculienka said...

som tu prvy kràt a pàci sa mi :)) rada sa znovu zastavim :)

ninka said...
This comment has been removed by the author.
ninka said...

....???....

Silviah said...

Mne to tiež kreslí samé otázniky.
???
Zmaturované?
...

femma said...

pridávam sa ... už oslavujete?

pluto said...

aventerka, hociako mozes :-D

pluto said...

i love you dakujem ti

ninka, hekticke obdobie, uz vse oki

pluto said...

palculienka, ? ty rozpravkova osoba si poctila moj blog svojou navstevou? si vitana :-D a dakujem

pluto said...

silvia, femma :-D uz zmaturovane, jasne :-D aj oslavene, femka moja :-D