Saturday 3 February 2007

Ad revidendum


Minulý vikend som bol na „ad revidendum“ sesion. Trochu mi to narušilo osobný program, ale nezaškodilo zaspomínať na strednú školu a vidieť po dlhej dobe známe tváre.
Nechcem tu opisovať priebeh stretnutia ani zmeny, ktoré sa udiali s mojimi spolužiačkami.
Chcem trochu približiť rozhovor s mojimi kamarátmi a pouvažovať o ňom a o živote. Možno to na niečo bude dobré.

My štyria sme vždy držali partiu. Ostatní sa k nám pridávali, odchádzali, ale my štyria sme skalní. Dvaja sú ženatí, detní otcovia a korene zapustili tam, kde sa narodili. Tretí kamoš rovnako ako ja zapustil korene v hlavnom meste. Obaja sme ešte slobodní. Bolo to teda 2:2.
Bol som hrozne zvedavý na mojich dvoch ženatých kamošov a hlavne na Miša, ktorý mi kedysi odvábil frajerku a oženil sa s ňou. Vlastne neodvábil. Nechala ma a zakrátko si začala s ním. Druhý ženáč, inak Dušan, sa oženil s holkou zo susednej triedy. Aby som nezabudol na slobodného Ivana a moju maličkosť poznáte. Pluto – meno moje .

Dušan bol vždy najmenej výrečný a klasicky aj teraz sa vytáčal a nechcel začať hovoriť prvý. Len sa ponúkali, kto začne. Tak som začal sám. Povedal som im, že som sa celkom nedávno rozišiel s frajerkou a tak som prave single. Prežil som to , aj keď to nebolo práve najľahšie. Už som ok. Nerobilo by to dobrotu, tak radšej skôr ako neskôr. Áno, obaja sme vedeli, že to začína škrípať. V posteli problém nebol, týkalo sa to chápania vzťahu. Nechcel som sa stať jej bábkou, jej majetkom.
Rozkecal sa aj Ivan. On teda takéto problémy nemá. Frajerka mu zobe z ruky. Je oveľa mladšia a visí na ňom. Keď chce, tak ju pozve k sebe, keď s ňou nechce byť, zariadi sa tiež. Vyhovorí sa na pracovné povinnosti. Je mu takto dobre, vyhovuje mu tento život a nemieni to meniť. Tá kočka ešte zďaleka nie je doštudovaná, býva s rodičmi a šuká ako bohyňa. Taký prirodzený talent. Len preto je s ňou už skoro dva roky. Teda je ako je. Striedavo oblačno, raz spolu, raz od seba. Ale vždy sa po dvoch troch dňoch dajú dokopy. Miluje ho. Je na ňom závislá. On si robí, čo uzná za vhodné. No jasne, pravdaže má aj iné baby. Veď on im rád vyhovie, keď chcú, tak prečo nie? Ale áno, tamtú má v podstate rád. Aj rozmýšľal o trvalom vzťahu, ale nakoniec to vždy zapudil. Nevie, či by to bolo ono. Veď takto mu nič nechýba. Jasne, ona by chcela určite, ale nenástojí. Nechce si ho pohnevať.
A konečne boli na rade ženáči. Na nich som bol zvedavý, ako zhodnotia toto svoje ženitbové rozhnodnutie oni. Ja som sa toho bál. Určite sa toho podvedome bojím i teraz. A preto chcem vedieť, chcem byť informovaný. Chcem radu od svojich kamošov, chcem počuť z dôveryhodných zdrojov.
Mišo kopol do seba ďalší gin a rozpačito sa do toho pustil. Neklape to celkom. Ale čo je dnes ideálne? Neklape to kvôli prachom. Ženská hrabivá, nikdy ich nemá dosť. Našiel si ešte jedno zamestnanie, aby ju uspokojil, ale aj to je jej už. málo. Stále mu vykrikuje, že je neschopný. Že sa nevie postarať, aby zabezpečil rodinu. Ženie ho na prácu kamsi do Írska. Jemu sa teda nechce, ale keď sa nasere, tak pôjde a už sa nevráti. Len peniaze na deti bude posielať. Vlastne neklape im to vôbec. Sex majú len občas, ale aj tak ho to už s ňou nebaví. Možno aj preto, že je stále vyšťavený. Z jednej roboty do druhej, doma nemá pokoj. To nie je domov. Škoda, že sa na ňu ulakomil. Vtedy bola pekná. Teraz to už nie je pravda. Život na hovno! A kopol do seba ďalšieho panáka.
Dušan je v podstate šťastný s tou svojou. Teda mohlo by to byť aj lepšie, ale on si nesťažuje. Jeho žena je starostlivá, pracovitá. Ale po druhom dieťati dosť pribrala a nechce to ísť dole. Začala mať mindráky zo svojho výzoru a začala žiarliť. On ju má rád aj takú, veď je to matka jeho detí, ale nedokáže to pochopiť. Keď ho vidí v práci rozprávať s nejakou kolegyňou, vždy mu doma urobí cirkus. Keď je na služobnej ceste, stále mu telefonuje , keď sa vráti, kontroluje mu vačky, zápisník, prehrabuje sa v pracovnom stole i v mailovej schránke. Ale robi to predsa z lásky. No aj tak, Dušan je z toho unavený. Najmä z tých žiarlivostných scén, ktoré vždy končia plačom. A potom sex len tak, aby sa ubezpečila, že je pre neho ešte žiadúca. Nie preto, že má na to chuť, len tak, preto že sa to patrí.

Myslel som, že sa dozviem iné veci. Všade počúvam, že ženatí muži zijú dlhšie. Samota je zlá. V mojom veku by sa patrilo snáď už vedieť, čo chcem, mať rodinu, starať sa o ňu. Ale keď som počul dvoch z mojich troch najlepších kamošov, nie som až taký ochotný veriť, že stav manželský privedie chlapa k rozumu, kľudu a šťastiu.
Vlastne závidím tak trocha Ivanovi. Ten jeho pohľad na partnerstvo, na jeho vzťah s tou mladou pipkou, ktorú vodí za nos a užíva si kade chodí. Závidím mu ten jeho postoj a tým pádom tú jeho ľahkosť bytia. Toto nie je môj postoj. Takto ja neviem.

Som idealista? Neviem, čo som. Rozhodol som sa nechať všetko plávať a neorganizovať, nech za mňa rozhodne osud. Budem fatalistom. Čo má prísť, to nech príde. Najviac by som prijal šikovnú, inteligentnú, peknú, sexi, milú, vtipnú, pracovitú, športovo založenú, ktorá by ma chápala, mňa nešikovného, neinteligentného, nepekného, nemilého, nevtipného, nepracovitého, ale športovo zloženého na gauči pred telkou, ktorá by ma po futballe pekne romanticky zviedla. Nechám sa prekvapiť, čo osud pre mňa pripravi?



21 comments:

Zasnívaná said...

posledny odsek je prudko vtipny ;)

ninka said...

na skromnost asi nezomries, vsak? :D

dievčatko s dáždnikom said...

pekne si to zhrnul pluto, ak si toto prečíta veľa single chlapov, máme šancu, my single ženy, že sa vďaka tebe nikdy nevydáme, lebo kto by do takého pekla liezol, že?:o)

(ale inak sa smejem, vyplýva z toho, že single sú na tom lepšie:o), ale dokedy???)

baba po dvoch deťoch začne zvysoka kašľať na to či má 59kg alebo 95...

sviečkovú sa stále nenaučila variť ako maminka, ktorá už je po smrti a teda musíte vyhľadať takú, ktorá aj tú sviečkovú urobí poriadne, aj boky má štíhle aj nežiarli, aj pokoj od nej máte keď jej poviete a hlavne sa s ňou dá hrať na rovinu... ach jaj...

žena manželka je skrátka úplne na obtiaž a jediný dôvod ostať s ňou je, že vám (teda im) porodila deti???

myslím, že sa chlapci iba uponáhľali... mysleli si, že ženiť sa treba, čím skôr tým lepšie, nech ukážu ostatným v dedine... (alebo meste to je jedno)...

pluto, želám nám všetkým, aby sme svoje super polovičky našli v pravý čas :o)

motýľ said...

naozaj si priznacne pomenoval svoj blog, chlape :) vzruchov tu je vzdy nadostac :)

takze ty uvazujes o takych dolezitych veciach ci ostat single alebo nie? to my vsetci ako povedala gwu.ano, je to smutne, ked sa tvoja milovana popri tvojom boku zmeni bud na furiu alebo na tazkotonaznu bombu,tazko taku milovat asi.ale problem bude skor komplexny, takze ani chlapi nie su celkom bez viny (nesplham si u bab, len sa zamyslam nad problemom)
treba to vyskusat mozno aj na necisto, obaja by mali vediet, do coho idu.

gwu mas pravdu,mozno mame prilis vysoke poziadavky na zeny a sami nie sme dokonali. a davam ti za pravdu, asi sa ti dvaja ponahlali moc. alebo sa dobre nepoznali?

-- kamikatze -- said...

:) nikdy som tak daleko neuvazovla. vzdy rozmyslam ci s dotycnym budem o mesiac, o dva, ale nie ako to bude vyzerat po par rokoch manzelstva.
... ze jeho predstava idealneho rande sa z romantickej vecere znemi na trojkombinaciu futbal-pivo-fajka, ze sa vsade budu povalovat jeho fusakle, ze bez pisomneho zoznamu nebude mat paru o tom co nakupit, ze bude mat brucho vacsia ako ja pred porodom...
s takouto viziou by som ostala sama :)
sakra, ved nech sa na tom snazia nieco zmenit ked sa im nelubi..

ninka said...

Pluti, to nemozes tak brat. Tvoji kamosi nie su statisticky vyznamny subor.Su nesikovia :D
A preco si na konci sam seba tak hovadil? Asi len kôli zaveru :D

I love you said...

hmm filozoficke uvahy milovat ci nemilovat?

pluto said...

zasnivana: pokus o vtip, snad by si neverila, ze som ozaj taky :))

pluto said...

efka: vobec na nic sa nechystam zomierat :)

pluto said...

gwu, to som vam teda zavaril? snad nie :) ja ti poviem, ze my chlapi hladame taku, ako som to napisal v zavere :) ale len teoreticky. ked sa zalubime, sme schoni varit i upratovat my a ju nosit na rukach. aspon ja urcite. ale ak by sa zmenila na taku strigu alebo tazku vahu tak neviem, co by som si pocal. preto musim mat istotu.
Kamosi sa ozenili po skonceni vysky, tak zas to az tak skoro nebolo alebo mozno bolo :( kazdopadne museli. Ale ja hladam svoj poklad este stale. Uz ma to vobec nebavi :(

pluto said...

motyl: nie su vzruchy ako vzruchy, ale to asi vies aj sam :)))
Suhlasim v kazdom bode. Ale este ani skuska na necisto nebude zaruka. Len akasi pravdepodobnost, ze by to mohlo klapat.

pluto said...

kamikatze, presne o tom hovorim, len situacia je malicko (o takych 180°otocena) ale co uz potom ked su deti? cudujem sa, ze ty ako baba sa nad tym nezamyslas. je to skor priznacne pre zeny takto. ale ja som uz velmi opatrny.

pluto said...

Ninuska, vitaj, dakujem za povzbudive slova :) co by som si bez teba pocal? :) Ano, to bolo kvoli tomu zaveru aby som nevyznel ako uplny suchar. Ale zas vypadam jak blbec, ze? :)

biker said...

zaujimavy clanok

motýľ said...

ano, vzruchy su jasne :)) ale s tym dalsim si ma fakt nepotesil. dufam, ze nemas pravdu :) chcel by som to vyskusat :) ale nezavisi to len odo mna

ninka said...

Pluto,ved to kazdy pochopil ako nadnesenie situacie,trocha sarkazmu.
Pohoda predsa :D

dievčatko s dáždnikom said...

pluto, veď už si ma našiel, nehľadaj ďalej :o)

ramon said...

dobre pises ale malo :-)

pluto said...

ninka, girl, ramon - srdecna vdaka vam za komentare :-D

Kozo said...

Ženatí muži možno žijú dlhšie. Ale či o to vôbec stoja?

lizardik said...

jednoducho treba mať hovadsky veľké šťastie ako vo všetkom, minule mi niekto povedal, že 95 % párov sa k sebe nehodia, ale sú spolu pretože nikto lepší sa nenašiel, z núdze? zo zotrvačnosti? aby neboli sami? kvôli deťom?, dôvod sa vždy nájde, ak je tým dôvodom láska, tak tomu sa povie šťastie